هلال دوستی


هلال دوستی


داروهای ماهواره ای شما را دیوانه می کنند

امید سلیمی بنی: یک پزشک متخصص می گوید میزان تاثیرگذاری تبلیغات ماهواره ای به حدی است که برخی از مخاطبان آن، برای درمان ناچارند به روانپزشک مراجعه کنند. به گفته رئیس انجمن ارولوژی ایران، برخی افراد با مشاهده تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، نگران سلامت خود می‌شوند و با مراجعه به پزشکان می‌خواهند تحت درمان قرار گیرند و در بعضی افراد که از این دارو ها استفاده کرده اند  و دچار مشکل شده‌اند شدت آسیب‌هابه حدی است که برای درمان به متخصصان روان‌پزشکی معرفی می‌شوند.

دکتر جلیلی حسینی می افزاید: "به همین دلیل علت مراجعه بسیاری از بیماران در گروه سنی جوانان به مراکز درمانی، استفاده از دارو‌ها و وسایلی است که برای کاهش وزن و درمان اعتیاد و رفع مشکلات جنسی، این روز‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود."

این فعال حوزه سلامت توضیح می دهد: "تبلیغات این دارو‌ها و وسایل در شبکه‌های ماهواره‌ای مسموم و بسیار خطرناک است و امکان درمان افرادی که خودسرانه از این دارو‌ها و وسایل استفاده کرده و دچار مشکلاتی شده‌اند، در برخی موارد وجود نداشته یا دشوار است."

گفته می شود بیماریهایی مانند نارسایی‌های قلبی، عروقی، چشمی و اختلالات روانی از عوارض مصرف خودسرانه داروهای تبلیغ شده در ماهواره است.

پزشکان می گویند بسیاری از این بیمارانی که تحت تاثیر تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای به مصرف این دارو‌ها گرایش می‌یابند هیچگونه مشکلی ندارند و در شرایط طبیعی به سر می‌برند.

با این وجود، افزایش میزان فروش داروهایی که در ماهواره تبلیغ می شود و عموما در چهار حوزه کاهش یا افزایش وزن، درمان بیماریهای جنسی و درمان اعتیاد و جوان سازی  متمرکز شده اند، نشان می دهد میزان استقبال مردم از این داروها، هر روز زیادتر می شود.

این در حالی است که وزارت بهداشت و درمان، مطابق قانون باید هر دارویی که وارد چرخه توزیع داروخانه ها شود را استاندارد گذاری کرده و به آن پروانه توزیع بدهد. ولی داروهای غیر قانونی فعلی که در ماهواره ها تبلیغ می شود، دارای استانداردهای لازم و پروانه وزارت بهداشت نیستند.

منبع:خبرآنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->